Vi kan med glæde oplyse, at kommunen i går d. 29. november efter lang behandlingstid har givet endelig tilladelse til nedgravning af alle containerne til affaldsstationerne.
Der er nu udført prøvegravninger ved station B (mellem gård 2 og 3) hvor der blev konstateret kabler, der ligger i vejen. TDC kommer og flytter dem inden, der kan graves containere ned.
Ved station G (varmecentral) er området blevet ryddet og prøvegravet. Der blev opdaget El-hovedkabel til varmecentralen, som forsigtigt er blevet flyttet, så der er plads til nedgravning for de fremtidige containere der. Området vil indtil videre blive brugt til oplagring mv. for entreprenøren. Genbrugspladsen forventes ikke at blive berørt.
Vi har rekvireret TDC til at kontrolmåle for evt. nedgravede kabler ved station E og F samt et mindre område ved station G.
Der er aftalt opstartsmøde d. 4.december med entreprenøren Birch Skov og Natur, og her aftales den nærmere tidsplan for igangsættelse af prøve- og nedgravningen af containerne ved hver affaldsstation. Herom nærmere senere.
Indtil videre foreslår vi entreprenøren, at station H igangsættes hurtigst muligt og herefter F. Når gravearbejder påbegyndes, kan der forventes grave- og lastvognstrafik, som beklageligvis medfører støj og snavs samt trafikale gener.
Nu har vores grønne gårdmænd ryddet beplantningen på de områder, hvor vi skal have affaldscontainere nedgravet. Stor tak for arbejdet.
Ved varmecentral – station G – har vi fået ryddet de gamle jorddepoter mv. Der mangler dog at få fjernet jernestolper og belægninger.
Grusdepot til vintergrusning er indtil videre flyttet over ved siden af komprimator.
Containerpladsen er fortsat åben for øvrigt affald.
Mandag den 13.11.2023 blev der foretaget jordprøver på de fremtidige affaldstationer. Det kræves miljømæssigt, når større jordmængder skal deponeres.
Onsdag d. 15.11.2023 kommer der gravemaskine til station G – varmecentralen og torsdag den 16.11.2023 udfører entreprenør Birch Skov og Natur fjernelse af jernstolper og gamle belægninger og en efterfølgende prøvegravning. Parkering langs vejen udfor affaldsstationen er afspærret, da arbejdet medfører lastvognskørsel. Med forbehold for vejret og uforudset forventes arbejdet færdigt fredag. Vi beklager gener i forbindelse med dette arbejde.
Efterfølgende foretages der en prøvegravning ved Station B – mellem gård 2 og 3. Prøvegravninger ved øvrige affaldsstationer udføres først i forbindelse med nedgravningen af containerne de pågældende steder.
Vi afventer herefter kommunens stillingtagen til udsendte naboorientering og evt. indkomne bemærkninger.
Hilsen Affaldsgruppen
Den ordinære generalforsamling
Generalforsamlingen forløb stille og roligt, og den sluttede tidligt. I alt var 50 husstande repræsenteret – heraf 4 ved fuldmagt.
Budgettet for 2023/2024 og dermed kontingentstigningen på kr. 25 blev vedtaget.
Steen Kledal takkede af efter 16 år i bestyrelsen. Han fik stor tak og klapsalve af forsamlingen.
Bestyrelsen 2023/2024:
Hans Kristensen, FV 341 (formand)
Randi Dalskjær, FV 256 (kasserer)
Tilde Eschenburg, FV 297 (næstformand, sekretær og kommunikation)
Henrik Jønsson, FV 213 (lokalplan)
Stefan Østbø, FV 411 (varme)
Bent Nielsen, FV 420 (gårde/fællesområder)
Lillan Kahle, FV 252 (fællesområder)
Natasha Øst, FV 281 (suppleant)
Thomas Young Hwan, FV 298 (suppleant)
Brian Holst (suppleant)
Referat og beretninger omdeles i næste uge og vil i øvrigt kunne ses på hjemmesiden.
En grundejer har oplyst os om, at der endnu en gang ansøges om etablering af antennemast ved nyttehaverne. Brevet er kun sendt til de omkringliggende ejendomme og dermed kun til meget få grundejere i Fasanvænget.
Høringsvarfristen er d. 30. oktober. Se det udsendte dokument. Bestyrelsen ligger ikke inde med de tilhørende bilag.
Det ansøgte:
Der er ansøgt om at etablere en antennemast til mobildækning, som ønskes placeret ved jernbanen i den nordlige del af matrikel nr. 3ay, Ullerød By, Karlebo, nær Ullerødvej. Der er tale om en 42 m gittermast, samt et teknikkabinet som placeres ved mastens fod.
Ansøger begrunder ansøgningen med vedlagte dækningskort, samt topografien i området og placeringen af de øvrige sendeanlæg i området. Ydermere er det oplys at højden på masten er udformet, således at flere operatør kan opsætte antenner i masten.
Ansøger bemærker ydermere, at de har undersøgt mulighederne for, at sætte antennen op på eksisterende høje strukturer i området, men at dette ikke har været muligt. Det ansøgte blev send i naboorientering den 26.10.2022, men man har siden da fundet ud af, at der var nogle ledninger i jorden på den ansøgte placering, hvorfor det ikke var mulige at etablere masten på den ansøgte placering. På baggrund af dette er den ansøgte placering, blevet rykket ca. 30 m, til den anden side af nyttehavernes parkeringsplads.
Se referatet fra generalforsamlingen d. 9. august 2023 omhandlende affaldsløsning i Fasanvænget. Forslag og indkaldelse findes her. Referatet vil også blive husstandsomdelt og udsendt med nyhedsbrev medio september.
Grundejere i Fasanvænget indkaldes til ekstraordinær generalforsamling d. 14. juni i forbindelse med afstemning om ladeløsninger.
På seneste generalforsamling blev bestyrelsen bedt om at undersøge mulighederne for ladeløsninger yderligere. En arbejdsgruppe har hjulpet til og kommet frem med tre forskellige bud på de ønskede muligheder:
1: Fælles ladeløsning på p-pladserne i gårdene
2: Installation af kraft og ladebokse i carporte med fælles udbyder
3: Installation af ladeboks med kraft fra eget hus og selvvalgt udbyder
Bestyrelsen indkalder til infomøde om ladestandere tirsdag d. 2. maj kl. 19.00 i kantinen på Kokkedal Skole Vest. Der skal ikke besluttes og afstemmes om noget denne dag.
Der vil være mulighed for at få uddybende information om de tre løsningsforslag, der stilles til den kommende ekstraordinære generalforsamling i juni, og der vil også være mulighed for at stille spørgsmål til både rådgiver, ladegruppe og bestyrelse.
Vil I gerne have fingrene i Fasanvængets pétanque-pokal?
Så er det nu, I skal pudse pétanquekuglerne og tilmelde jer den årlige turnering.
Som de foregående år er turneringen for alle, der bor i Fasanvænget, og som har lyst til at møde sine naboer i hyggeligt samvær nogle gange i løbet af sommeren.
Turneringen starter i primo maj og afsluttes 19. august med finalestævne, familiehygge, pølser, fadøl og vand.
Bestyrelsen er for nyligt blevet gjort bekendt med et orienteringsbrev om en ny antennemast på 42 meter, der ønskes etableret ved nyttehaverne på den anden side af togbanen. Den skal bidrage til bedre mobildækning i området.
Det er kun enkelte beboere i gård 1 samt ejere af nyttehaverne, der har fået denne besked i Fasanvænget. Vi synes dog, at I alle skal have muligheden for at få denne information.
Bestyrelsen er ikke på noget tidspunkt blevet hørt i sagen. Derfor vil vi i aften på kommunens årlige fællesmøde for bolig- og grundejerforeninger stille spørgsmålstegn ved det. Vi synes kun, det er rimeligt, at vi som bestyrelse orienteres om projekter, der på en eller anden måde har betydning for vores grundejerforening.
Vi vil gerne opfordre grundejere, der evt. skulle have invendinger mod projektet, om selv at henvende sig til kommunen. Høringssvarfristen er allerede nu på torsdag. Yderligere info findes i det vedhæftede dokument.
Da vi i bestyrelsen har erfaret, at holdningen blandt grundejerne i Fasanvænget til en eventuel kommende antennemast er blandet, føler vi os ikke i stand til at lave et fælles høringssvar.
På mandag kl. 19.00 indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvor vi skal stemme om to ting:
Affaldsløsning
Fliserens
Kan man ikke deltage, er man velkommen til at underskrive en fuldmagt og give en anden beboer den med. Bemærk at hver husstand kun kan medbring én fuldmagt.
Vil I gerne have fingrene i fasanvængets petanque pokal? Så er det nu I skal pudse petanquekuglerne og tilmelde jer den årlige turnering.
Som de foregående år er turneringen for alle, der bor i Fasanvænget, og som har lyst til at møde sine naboer i hyggeligt samvær nogle gange i løbet af sommeren.
Turneringen starter i primo maj og afsluttes i august med finalestævne og afslutningsfest efterfølgende-
Tilmelding sendes til turnering@gf-fasanvaenget.dk senest den 30. april med oplysning om holdnavn, holdleder, e-mail og telefon nummer til denne. Man kan også tilmelde sig på turneringssiden petanque.fasanvænget.dk.
Hvis man tilmelder sig som enkeltperson – dvs. uden hold – vil vi forsøge at danne et eller flere hold på basis af enkelt-tilmeldingerne. Tilmelding skal her ske ved henvendelse til turneringsledelsen.
Turneringsplan og form meldes ud så snart det kendes, hvilke regler der gælder for at samles denne sommer.
Vel mødt
Fasanvængets petanque turneringsudvalg og ledelse.
Vi har i dag konstateret læk i vores varmesystem, og vi har sammen med vores professionelle samarbejdspartnere forgæves søgt efter bruddet. Der er bestilt en termografisk undersøgelse til i nat, så vi håber på at kunne finde bruddet og udbedre det i morgen.
Vi har været nødsaget til at skrue ned for vandtrykket, så derfor vil alle huse i Fasanvænget over natten (til d. 10/12) opleve manglende varme.
Grundet Corona-restriktioner fik vi aldrig mulighed for at afholde generalforsamling i 2020. Derfor blev denne slået sammen med generalforsamling 2021.
På generalforsamlingen d. 16. september 2021 fremlagde foreningens rådgivende ingeniør fra JPM sin undersøgelse omkring muligheder og priser for opsætning af ladestandere til elbiler i Fasanvænget.
Ingeniøren præsenterede fire forskellige forslag, der både inkluderede frit valg af ladebokse (valg af egen udbyder) samt fælles valg af ladebokse (valg af fælles udbyder). Ulemperne ved alle fire løsninger var de meget høje udgifter (ca. mellem 2,5 mio. kr. og 11,5 mio. kr.) samt besværet og udgiften i opsætning af transformerstationer og fordelingstavler. I forslaget fremgik også udgiften fordelt på hver enkelt grundejer (ca. mellem 7.000 kr. og 32.000 kr.). Ingeniøren anbefaling var derfor, at hver enkelt grundejer med et behov, kunne få opsat egen ladestander i egen carport for egen betaling. På denne måde var forsyningsselskabet også forpligtet til at levere den nødvendige kraft.
Det vides dog ikke, hvordan forsyningsselskabet agerer, og om det kan komme til at koste foreningen, hvis for mange grundejere vælger at installere ladestandere, og der dermed ikke kan leveres den forpligtede og fornødne kraft uden at skulle opsætte ekstra/nye generatorer. Bestyrelsen sørger for juridisk bistand til at sikre sig et svar på dette.
På generalforsamlingen blev det besluttet, at bestyrelsen skal arbejde videre med nedgravede løsningsforslag.
Det blev på generalforsamlingen understreget, at placeringen af containere skal udarbejdes i samråd med konsulenter fra kommunen. Gårdene kan komme med forslag til placering, men det skal endeligt godkendes af kommunen.
Husk generalforsamling 2020 + 2021, som er slået sammen og afholdes torsdag d. 16. september kl. 17.00 i mødelokalet på Kokkedal Skole Vest (ved skoletandlægen).
Er man forhindret i at komme, kan man udfylde en fuldmagtsblanket og aflevere den til en nabo eller en anden grundejer i Fasanvænget. Det er kun muligt at afgive én Fuldmagt-blanket pr. husstand og kun muligt at modtage én fuldmagt pr. grundejer.
Desværre oplever vi problemer med udsendelsen af nyhedsbrev, da vores udbyder af denne tjeneste (Mailchimp) blokeres (soft bounces) hos enkelte mailudbydere – heriblandt gmail, youmail, icloud og dadlnet.
Vi prøver ihærdigt at få løst problemet. Vi poster nyhederne i Fasanvængets Facebookgruppe samt på hjemmesiden www.gf-fasanvaenget.dk, så alle har mulighed for at læse dem.
VARMEPROBLEMER
Vi har som altid store udfordringer på varmen – især når det er så koldt som nu med østenvind.
I sidste uge havde vores ecl-styring (den som styrer fremløb og returtemperatur) et udfald, hvor temperaturen faldt til 40 grader i hele Fasanvænget.
Dette blev hurtigt fikset ved at sætte begge varmevekslere i gang og skrue vores pumpetryk op til max.
I går var der enkelte husstande der var helt uden varme og varmt vand. Problemet i Fasanvænget er, at alle husstandene sidst på strengene i hver gård, ikke kan få tilstrækkelig varme ud i deres hjem.
Undertegnede, vores VVS (Brillgaard) og en konsulent var ude hele dagen i går for at hjælpe de berørte grundejere. Vi kom ikke helt i mål. Der vil blive arbejdet videre i dag med at skylle igennem og få fikset problemet.
I mandags, blev der skiftet en radiator i gård 2, så det var årsagen til, at der ingen varme var i halvanden time. Husk at kontakte servicetelefonen ved problemer, da der på Facebook kan opstå misforståelser og ukorrekte oplysninger. Tages telefonen ikke (og det gør den ikke, hvis vi er i et opkald med andre grundejere), læg da en besked. Så vender vi tilbage til jer.
Lad ikke andre end G/F’s ansatte og godkendte fagfolk forsøge at udbedre evt. skader. Det kan skabe en masse bøvl i forhold til forsikring.
Kontakt gerne servicetelefonen ved spørgsmål eller tvivl inden for normal åbningstid. Kun akutte henvendelser bør foregå uden for åbningstiden.
Vi måtte udsætte vores generalforsamling i 2020 på ubestemt tid. Måske ender den med at blive helt aflyst, således at vi først mødes igen til generalforsamlingen 2021.
Af denne årsag er vores regnskaber og budgetter ikke blevet godkendt, og det betyder, at vi i Bestyrelsen ikke har grundejernes opbakning og godkendelse til at gå videre med de igangværende projekter.
Det er også grunden til, at der ikke været mange nyheder på vores kanaler siden oktober.
ELBILER
Vi ved, at der blandt jer er stor interesse for muligheden for at etablere ladestandere til elbiler i Fasanvænget.
Over en længere periode har vi drøftet mulighederne med Fredensborg Kommune og med Radius. Det har foranlediget os til at få det rådgivende ingeniørfirma – JMP Aps – til at udarbejde en rapport med de muligheder, der er for os på nuværende tidspunkt.
JPM Aps meddeler i deres rapport, at hverken myndigheder eller selskaber ønsker at bidrage til etablering af ladestandere i Fasanvænget. Det er derfor en meget bekostelig affære for G/F, da vi selv skal varetage finansieringen.
Vi ser frem til næste generalforsamling, hvor vi vil fremlægge en mere detaljeret plan.
AFFALDSSORTERING
Kommunens nye plan for affaldssortering er naturligvis også gældende for os. Vi ved, at det bliver nødvendigt at etablere løsninger i alle gårde, men da det også her bliver en bekostelig affære for G/F, er vi afhængige af en godkendelse af budget til generalforsamlingen.
VELKOMSTFOLDER
Der vil i næste uge blive omdelt en velkomstfolder, der indeholder de mest væsentlige og vigtigste informationer og regler for G/F Fasanvænget. Den vil også kunne rekvireres hos gårdmændene på deres kontor ved varmecentralen, hvis det bliver nødvendigt.
Folderen kan altid findes (og downloades) på vores hjemmeside i en løbende opdateret udgave (fx med regler om affaldssortering, elbiler og hvad der ellers må komme af nye tiltag/beslutninger).
KONTAKT
Husk at al kontakt til Bestyrelsen kan ske via vores kontaktformular på hjemmesiden. Der er også mulighed for at skrive direkte til den respektive ansvarlige i Bestyrelsen, hvis man har en mere specifik henvendelse.
Den 4. februar kl. 00:15 opstod der fejl på elektronisk enhed i varmecentralen. Fremløbstemperaturen på det varme vand til varmeanlægget blev derfor reduceret væsentligt. kl. 09:00 var fejlen udbedret og fremløbstemperaturen tilbage på normalt niveau.
Varmeregnskabet er gjort op, og det er på vej i postkassen. Nogle har modtaget det i dag (søndag), mens andre vil få det i morgen (mandag), da regnen umuliggjorde at færdiggøre omdelingen.
Som følge af regeringens seneste restriktioner, hvor bl.a. forsamlingsforbuddet nedsættes fra 50 til 10 personer, bliver vi nødt til at udskyde den kommende generalforsamling på endnu ubestemt tid.
Vi omdeler ny indkaldelse, når vi kender til den nye dato.
Nyhedsbrevet kan ende som reklamepost Desværre er der flere grundejere, der ikke modtager nyhedsbrevet, da det ender som reklamepost og bliver fanget i spamfilteret. Mailen skal markeres som “ikke reklame/spam” for at lande i indbakken i stedet for.
Giv gerne beskeden videre til de, der oplever det.
Generalforsamling 2020 Der er omdelt indkaldelse til generalforsamlingen, der kommer til at foregår tirsdag d. 27/10 kl. 19.00. Se indkaldelsen her.
Fliserens Det er lykkedes os at indhente tilbud på flisrens samt en 10-årig vedligeholdelsesaftale af vores flisearealer i Fasanvænget. Vi glæder os til at fremlægge dette til generalforsamlingen.
Tilbuddet inkluderer også en rabataftale på afrensning af private arealer (i haverne eksempelvis).
Støj på fællesarealer Vi har over sommeren og også her tidligt på efteråret modtaget flere henvendelser og klager fra grundejere, der føler sig generet af støj fra unge mennesker, der opholder sig på vores fællesarealer. Det er særligt musikafspillerne, der generer.
Vi vil gerne opfordre alle forældre til unge mennesker om at minde jeres børn om at vise hensyn.
Elbiler og ladestandere Vi er fortsat i dialog med Kommune og el-leverandør om muligheden for at få opsat ladestandere i vores carportanlæg. Flere i Fasanvænget ønsker at erhverve sig en el- eller hybridbil inden for nærmeste fremtid.
Som det er nu, er der mulighed for at få “skudt” et kabel under jorden fra egen bolig ud til sin carport. Det er der nogle få, der har fået gjort. Ikke alle har dog den mulighed, da deres huse er placeret for langt fra carporten.
I nye boligforeninger er det i dag et lovkrav, at der indarbejdes mulighed for en sådan etablering, men da vores byggeri er fra ca. 1970, er det ikke tilfældet hos os. Vores transformatorer er ikke bygget til at levere den mængde kraft, det kræver.
Vi er nu i samarbejde med en elinstallatør i gang med at udarbejde et “projekt”, der skal overbevise vores el-leverandør om at acceptere etablering og udførelse af ladestandere i vores carporte, når og hvor det bliver nødvendigt.
Vi er spændte på udfaldet, og vi skal nok melde ud, når der er nyt.
Facebook vs. kontaktformular Vi oplever ofte, at mange grundejere stiller deres spørgsmål i den privatoprettede Facebook-gruppe. Denne læses dog ikke at Bestyrelsen, så svar kan ikke forventes der. Andre skriver direkte til de ansvarshavendes tidligere mailadresser, og er denne adresse ændret, kan svar heller ikke forventes der.
I stedet bør kontaktformularen benyttes. Her beskrives spørgsmål/problematik, og henvendelsen vil da blive videreekspederet til den rette ansvarshavende for området. Dette gøres dagligt. Dog kan man ikke altid forvente svar samme dag, da nogle henvendelser skal drøftes af den samlede Bestyrelse først.
Velkomstfolder – for nye og “gamle” Vi har opdateret og publiceret den nye velkomstfolder for Fasanvænget. Heri er noteret nogle af de vigtigste informationer, retningslinjer og regler. Vi oplever, at flere og flere begår “selvtægt”, hvad angår farvevalg, hegn, skure, drivhuse og varmeinstallationer. Måske fordi man er helt ny og ikke kender til reglerne? Eller måske fordi man er én af de “gamle”, der helt har glemt dem? Under alle omstændigheder, er det nok godt for alle at få reglerne opfrisket.
Folderen bliver udsendt særskilt i et nyhedsbrev, og den vil også blive husstandsomdelt.
Kommende bestyrelsesmøder Tirsdag d. 20. oktober Tirsdag d. 10. november
Bestyrelsen har indhentet seks tilbud på rens af vores fliser i Fasanvænget, der mange steder er ramt af flisepest og derfor trænger til rens, imprægnering og vedligeholdelse.
Da det set over en længere periode vil koste et betydeligt beløb, er det i følge vores advokat nødvendigt at vedtage på en generalforsamling. Derfor bliver det tidligst til næste forår, at vi kan få iværksat arbejdet – såfremt vores forslag til generalforsamling i oktober 2020 bliver vedtaget.
Vi havde glædet os til at fejre G/F Fasanvængets 50-års jubilæum til august, men situationen tillader endnu ikke, at vi kan gennemføre det.
Derfor udskydes festen og fejringen til lørdag d. 21. august 2021, hvor der vil være underholdning og aktiviteter for børn og voksne samt en masse fællesskab og hygge.
Fremadrettet vil du modtage informationer og nyheder fra Bestyrelsen via den tilmeldte mailadresse. Du kan altid framelde dig listen ved at klikke på linket nederst i mailen.
Vi glæder os til at fortælle småt og stort om livet i G/F Fasanvænget.
Spred gerne budskabet til naboer eller andre grundejere i Fasanvænget. Man kan tilmelde sig via topmenuen på hjemmesiden: http://gf-fasanvaenget.dk
Mange hilsner fra Bestyrelsen
Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbrev? Klik her.
Da hullet i stamvejen ved gård 15 skal laves færdigt, lukkes for det varme vand i hele Fasanvænget på torsdag d. 30. januar 2020 i tidsrummet kl. 9-16.
Der er nu åbnet for Fastspeed, således at man kan opnå hurtigt bredbånd til en billig pris. Er man interesseret i en aftale, kan I igennem vores grundejerforening opnå en pris på blot 239,- pr. måned. Læs mere i den vedhæftede flyer.
Ista er klar med varmeregnskabet. Det bliver husstandsomdelt i løbet af i dag, torsdag, og i morgen, fredag. Henvendelser omkring regnskabet kan rettes til varme@gf-fasanvaenget.dk
Fra 1. januar 2020 kan I ikke længere se Discovery Networks kanaler i tv-pakkerne hos YouSee. For grundpakken gælder, at Kanal 5 forsvinder. Derudover forsvinder følgende kanaler:
Vil du beholde YouSee og stadig se Discovery Networks tv-kanaler?
Så har du følgende valgmuligheder:
Dplay Premium 99,- / måned Livestreaming af Kanal 4, Kanal 5, TLC, Discovery, Animal Planet og ID – Investigation Discovery
Dplay Sport 179,- / måned Livestreaming af Kanal 4, Kanal 5, TLC, Discovery, Animal Planet, ID – Investigation Discovery, 6eren, Canal 9 og Eurosportkanalerne
Det står enhver grundejer frit for, om man ønsker grundpakken leveret via vores foreningsaftale med YouSee. Alle andre TV-pakker og Bland-selv-pakker er et anliggende mellem den enkelte grundejer og YouSee – ligesom en evt. bredbåndsaftale er.
Skriv til kommunikation@gf-fasanvaenget.dk,hvis du ønsker at opsige grundpakken. Opsigelse kan ske med en måneds varsel, men vær opmærksom på, at Copydan betales for et år af gangen pr. 1. januar.
Vi har med foreningsaftalen følgende priser for YouSee/Copydan
Det sker ved en brag af en fest hele lørdag d. 22/8 2020.
ALLE forslag til underholdning og aktiviteter i løbet af lørdagen er mere end velkomne! Vil du være med til at planlægge eller udføre, hører vi også gerne fra dig.
Vi tænker, at der skal være noget for de store; f.eks. øltelt, jazzorkester, galleri, husvandring og til de små; skattejagt, musikalsk eller lignende underholdning, konkurrencer, sjove fysiske aktiviteter…
Mange grundejere har allerede opdaget, at der er sket en fejl i forbindelse med opkrævningen af varme for juli måned. Der er blevet opkrævet 800 kr. for meget.
Besked fra administrator lyder:
Det er en fejl i systemet hos betalingsservice, der desværre er kommet ind på en del af beboernes opkrævning. Du får beløbet retur sammen med afregning af varme for året 2018/2019.
Alle grundejere har fået tilsendt en loginkode i forbindelse med fjernaflæsning af varmemålerne (Varmefordelingsmåler monteret på radiatorerne – Varmtvands m3 måler – Gulvvarmeenergimålere).
Systemet er ikke teknisk korrekt op at køre endnu, så det er ikke sikkert, at de viste data er korrekte.
Det skyldes bl.a., at alle huse endnu ikke har fået monteret varmemålerne.
Der arbejdes på, at systemet kan ignorere de manglende huse, og alligevel vise de rigtige data når man logger ind på Istas Online.
Så snart Ista vender tilbage og klarmelder systemet, oplyses det her på hjemmesiden.
Så er det tid til at tilmelde sig årets petanque turnering. Som i de foregående år lægger vi os først fast på en turneringsform, når antallet af tilmeldte er kendt. Men man skal regne med, at man i perioden primo maj til midt august skal spille 7-10 kampe.
Lørdag den 10. august holdes finaledag, og også her holder vi fast i traditionerne, så der afsluttes med pokaloverrækkelse og fællesspisning om aftenen.
Før middag har de 4 bedste hold fra indledende runde spillet cup-finale.
Til den ekstraordinære generalforsamling d. 19/2 2019 blev den nye aftale med YouSee vedtaget. Alle stemte “for”.
Den nye aftale giver bl.a. mulighed for at leje en YouSee-boks til 30 kr. pr. måned samt at opsige grundpakken uden at være nødsaget til at opsige bredbånd.
Når aftalen træder i kraft, bliver det annonceret her på hjemmesiden ligesom alle andre oplysninger og fordele vil .
35 grundejere var repræsenteret – heraf to ved fuldmagt.
Forslag 1 – stillet af grundejer Grundejer motiverede forslaget, der gik ud på, at gårdene selv skulle kunne administrere sin økonomi fremover, så ingen ville have private udlæg. En grundejer kommenterede, at det på en generalforsamling i 2008 blev vedtaget, at G/F’s tilskud til gårdene skulle gå til vedligehold af fællesanlæg. Bestyrelsen understregede, at carportene er privatejede bygninger, så forslaget var på kant med vedtægterne. Advokaten mente ikke, at forslaget var så gennemarbejdet, at det kunne bringes til afstemning med det samme. I stedet indvilligede Bestyrelsen i at danne en arbejdsgruppe, der ville kunne kigge forslaget igennem og finde ud af, hvad der ville være hensigtsmæssigt i forhold til de gældende vedtægter. Grundejer var positiv over for idéen om at videreudvikle forslaget, og han trak herefter forslaget.
Forslag 2 – stillet af grundejer Forslaget handlede om, at det i kontingentopkrævningen blev udspecificeret, så YouSee, Copydan og varmebidrag blev noteret separat. Administrator oplyste, at dette allerede var tilfældet, og da forslagsstilleren ikke var til stede, blev forslaget forkastet.